افزایش اهدای خون در اصفهان در سال ۱۴۰۲/ ۳۶ تا ۴۰ ساله ها بیشترین آمار اهداء را دارند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: طی سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۷.۳۹ درصدی اهدای خون نسبت به ۱۴۰۱ بودیم که ۳.۵ درصد آن مربوط به بانوان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون اصفهان، کیان دهراب‌پور ظهار کرد: ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ نفر سال گذشته برای اهدای خون به یکی از ۱۱ مرکز در استان مراجعه کردند که ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد ۷.۳۹ درصدی خونگیری در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ در استان اصفهان، اظهار کرد: ۳.۵ درصد از موارد اهدای خون مربوط به بانوان بود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تاکید کرد: ۲۷.۲۹ نفر اهداکننده خون به ازای هر یک هزار نفر در سال گذشته داشتیم که بیشترین اهدای خون نسبت به جمعیت در طول تاریخ انتقال خون استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم در سال جاری مردم ایثارگر استان اصفهان، بیش از گذشته نیازمندان به خون و فرآورده های خونی را فراموش نکنند.

۱۵ درصد اهداء کنندگان خون بار اولی بودند

دهراب‌پور با بیان اینکه بیشترین گروه سنی اهداکننده خون در سال گذشته ۳۶ تا ۴۰ سال با ۱۹.۴۷ درصد از کل اهداکنندگان بودند، گفت: همچنین حدود ۱۵ درصد از اهداکنندگان خون در اصفهان در سال گذشته برای بار اول و ۵۶ درصد مستمر بودند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =