شمار مسافران خراسان رضوی به هشت میلیون نفر رسید

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان هشتم فروردین ماه کنونی به این استان سفر کردند.

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد گفت: هفت میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان هشتم فروردین ماه کنونی به این استان سفر کردند، از این تعداد ۶ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۵۶۷ نفر از طریق حمل و نقل شخصی جاده‌ای، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر با حمل و نقل عمومی، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر با قطار و مابقی از طریق فرودگاه وارد استان شدند.

وی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری پیش بینی های لازم انجام شده و ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هشتم فروردین در استان ۵۱ درصد و در مشهد ۵۳ درصد بوده است.

جانشین رییس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان این‌که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

گنابادی نژاد گفت: مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند قبل از عزیمت محل اقامت خود را تعیین کنند و تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

جریمه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریالی واحدهای متخلف

مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: از زمان شروع طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال، نوروز و رمضان تا پایان هشتم فرودین ماه ۲۶ هزار و ۲۳۰ مورد بازرسی انجام و پنج هزار و ۸۶۲ پرونده به ارزش هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

امیررضا رجبی با بیان اینکه طی این مدت ۶۰ واحد متخلف نیز پلمب شده افزود: بیشترین میزان تخلف درج نکردن قیمت، گران فروشی و تحویل ندادن صورتحساب بوده است.

وی ادامه داد: پوشاک، مواد خوراکی، مراکز اقامتی، حمل و نقل و رستوران‌ها به ترتیب بیشترین موارد شکایت و تخلف را به خود اختصاص دادند.

اسکان ۴۳ هزار نفر در بوستان غدیر مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: ۴۳ هزار زائر در تعطیلات نوروزی تاکنون در بوستان زائرپذیر «غدیر» مشهد اسکان داده شده‌اند.

مهدی یعقوبی افزود: طی این مدت ۱۰ هزار نفر نیز در سالن‌های ورزشی و اطراف حرم و فرهنگسراها اسکان یافتند.

وی همچنین ادامه داد: روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه محدودیت ترافیکی در محورهای منتهی به حرم مطهر خواهیم داشت.

مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان نیز گفت: در ایام نوروز ۷۷ رام قطار با ظرفیت ۳۸ هزار نفر ورود و خروج مسافر خدمت رسانی می کنند.

فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز گفت: ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان احداث شده که ظرفیت اشغال آنها در ایام نوروزی ۲۵ درصد بوده است.

یوسف بیدخوری افزود: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود چهار هزار و 500 نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.