کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» پاسخ می‌دهد؛

چیکار کنیم باطری روحمان ضعیف نشود؟

حجت‌الاسلام پناهیان در کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» راه‌های داشتن زندگی بانشاط را نشان می‌دهد، که راهکارش تغذیه روح از عبادت و ذکر پروردگار است.

کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» از نشر بیان معنوی برگرفته از سلسله مباحث حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با موضوع «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» است، که در حرم مطهر رضوی ارائه شد و نسخه صوتی آن مورد استقبال اقشار مختلف به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و مراکز فرهنگی، پرورشی و آموزشی قرار گرفت. 

از سر فصل‌های کتاب می‌توان به نقش نماز در زندگی، نماز خوب چه نمازی است؟، مرحله اول؛ نماز مودبانه، آثار و فواید نماز مودبانه و مرحله دوم نماز متفکرانه اشاره کرد.

در مقدمه کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» آمده است که انسان باید زندگی بانشاطی داشته باشد و همیشه سرحال و سرزنده باشد. زندگی ما انسان‌ها به هیچ‌وجه نباید با بدحالی و دلزدگی همراه باشد. چشم انسان فقط وقتی که او سرحال و بانشاط باشد، خوب می‌بیند. عقل انسان وقتی که او سرزنده است، خوب کار می‌کند و موجب خلاقیت می‌شود. قلب انسان تنها وقتی خوب کار می‌کند، که احساس خوشبختی کند و وقتی قلب کسی خوب کار کرد، به دیگران محبت پیدا می‌کند و با همه مهربان خواهد بود. اما چه کنیم که زندگی ما شیرین شود و بتوانیم با حلاوت زندگی کنیم و بالطبع با حلاوت بندگی کنیم؟ چه کنیم که مثل ندید بدید‌ها نباشیم که عقده لذت بردن دارند و با سر به طرف لذت هر گناهی می‌روند و از هر خمره خیالی شرابی سر در می‌آورند؟

پاسخ روشن است. اگر روح خودمان را با عبادت و ذکر پروردگار تغذیه کنیم، زندگیمان سرشار از نشاط، شادی و انرژی می‌شود و با حداقل نعمات و مواهب نیز شیرین خواهد شد. ما آدم‌ها نیاز اصلی‌مان به خود خداوند است، نه اینکه نیاز اصلی ما به نعماتی باشد، که می‌خواهیم از او بگیریم. ما نیاز به خود او داریم و باید مستقیماً از خود او انرژی و حیات بگیریم؛ و الا باطری روحمان ضعیف می‌شود و کم کم می‌میریم؛ یعنی دل‌مرده می‌شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.